Labration Socker
Labration Socker
Det vi får av Håkan är en sockerbit,vatten,ett glas och en grej vi kunde röra om med.
Min grupp bestod av:Alexander,L-S och jag.Vår uppgift var att göra så att sockret löses upp sig och kolla hur lång tid det tog.Vi började med att hälla ned kallt vatten i glaset och vi släppte ner sockret i det kalla vattnet och Alex tog tid med sin mobil.Vi rörde om sockret med en slags sked.
Det tog tid ungefär 2 min.Det blev olika tider för alla och jag tror det tog längst tid för oss
Håkan hade gjort innan oss och det tog snabbare för honom men han hade strösocker och varmt och ett större glas så han ''Fuskade''.Efter det sa Håkan till oss att alla skulle hälla ut allt och sen sa Håkan till oss att vi skulle hälla i vatten igen.Håkan sa till alla grupper att man skulle ta olika grader på vattnet.Våran grupp fick ta det kallaste och den här gången skulle vi använda strösocker och Alex tog tid igen och Adde rörde om.Det tog längst tid för oss igen.Eftersom vi har kallare vatten och då tar det längre tid.Sen när vi va klara sa vi våra resultat till Håkan och Håkan skrev upp resultaten på Calc.Han gjorde ett diagram och så här blev det
Sand och Salt.............igen
Sand och salt......igen
GENOMFÖRANDE
Håkan tar en bägare med sand och salt och häller i varmt vatten.
Håkan rör om med en sked.
Håkan gör en titt och ser att sand är på botten.
Men vart är saltet?
Håkan sätter tratten på glaset och en e-kolv.
Håkan häller i det varma vattnet i tratten och det åker i genom.
Sandet blev kvar i bägaren och filterpappret.
Är saltet i vattnet i e-kolven?
Jag tror saltet är i vattnet
Saltet var i bägarn men det smakade lite salt i vattnet.
Håkan kokar vattnet och häller vattnet i en e-kolven.
När Håkan tar upp tratten ser han att det är vitt i e-kolven.
SLUTSATS:Saltet hamnad i vattnet som jag trodde och när han kokade det så blev det salt igen.
Sand och Salt.............igen
Sand och salt......igen
Håkan tar en bägare med sand och salt och häller i varmt vatten.
Håkan rör om med en sked.
Håkan gör en titt och ser att sand är på botten.
Men vart är saltet?
Håkan sätter tratten på glaset och en e-kolv.
Håkan häller i det varma vattnet i tratten och det åker i genom.
Sandet blev kvar i bägaren och filterpappret.
Är saltet i vattnet i e-kolven?
Jag tror saltet är i vattnet
Saltet var i bägarn men det smakade lite salt i vattnet.
Håkan kokar vattnet och häller vattnet i en tratt.
Labration Sand och salt
1.Först hämtar vi en glasbehållare, blandning av sand och salt och ett kaffefilter.
2. Vi hällde i sanden och saltet i kaffefiltret.
3. Sedan hällde vi i varmt vatten i kaffefiltret. Under kaffefiltret hade vi en glaskopp.
4. Vi kollade om något hade kommit igenom och vi smakade på vattnet. Vattnet smakade väldigt salt och det låg lite salt på botten.
Resultat: Vattnet smakade väldigt salt och det låg lite salt på botten. Alltså fick vi igenom lite av saltet helt och lite av saltet hade smällt och blandats med vattnet
Av: Andreas L-S Alexander 2 Andreas I och Philip W
Sand och Salt
2. Sen häller vi i sanden och saltet i en kopp.
3. Sedan hällde vi i lite vatten och då funkade det inte.
4. Sedan testade vi hälla i blandningen i ett kaffefilter. Vi hällde i jättevarmt vatten och lite av saltet kom igenom.
Av: Alexander 2 Andreas I Andreas L-S Philip W
BLOGGA SUGER
VARFÖR VILL VI VET DEARS VARDAGAR.
LIKSOM ATT DOM HAR KÖPT EN NY TRÖJA OCH VEM FAN BRYR SIG.
DOM TJÄNAR PENGAR PGA AV ATT PERSONEN HAR MÅNGA LÄSARE OCH DÅ VILL DOM LÄGGA IN REKLAM OCH LOCKA FOLK OCH DÅ TJÄNAR PERSONEN PENGAR!
AV:PHILIP,ANDREAS OCH NIKLAS
VI ÄR TVINGADE ATT BLOGGA!
Hur fort?
Vem gör vad? | Sträcka | tid | hastighet(m/s) | hastighet(Km/h) |
Philip gick fort i korridoren | 42 | 14 | 2,86 | 10,2 |
Vem gör vad? | Sträcka | tid | hastighet(m/s) | hastighet(Km/h) |
Andreas går i Korridoren | 42 | 35 | 1,2 | 4,32 |
Gruppen:Philip,Wille och Andreas